18. září 2017

Houby, houby a zase houby

Už v týdnu mě MANŽEL ( konečně můžu používat tohle označení :) ) zásoboval téměř denně plným košem hub, který nasbíral při procházce s Matýskem v lese. Já na houby chodím taky hrozně ráda, a tak jsem ho přemluvila, abychom na ně vyrazili i o víkendu. V neděli se u nás po dlouhé době ukázalo také sluníčko, a tak hurá do lesa! Jeli jsme jen kousíček od Jablonce, pod rozhlednu Černá Studnice. 


Les byl hub opravdu plný - jedlé, nejedlé, barevné, jedovaté... Co krok to houba! Škoda jen, že některé z hříbků už byly rozmáčené, za poslední dva týdny hodně pršelo. V lese jsme si užili také posledních letošních borůvek. :) 

V lese, ve kterém jsme v neděli byli, jsme nacházeli pouze hřiby hnědé ( ze kterých nám však smaženice a řízky chutnají nejvíce), praváček ani jeden. Ale pravých hřibů a křemenáčů jsme zas nasbírali dostatek během srpna v Kořenově. :-)

No a doma jsem se mohla pustit do čištění a zpracovávání hub, už 3. den po sobě! Část hub se suší, část hub už je v mrazáku, další jsem přidala do kulajdy, smaženice, šunkofleků a nesměly chybět naše oblíbené houbové řízečky, mňam! :) 




A co u vás, taky rostou? A jaký pokrm z hub je oblíbený u vás? :)




19 komentářů:

  1. No to je hub . Ještě když jsme bydleli v Liberci, tak jsme jezdili do jizerek.Tady u nás roste hodně podhřibků.Strašně rádi chodíme do údolíček pod Valdštejnem. Sušíme , vařím omáčky, pod maso , zamrazuji na zimu a nejraději kulajdu, bramboračku a nejvíc jako vy řízečky.Chodím k vám ráda nakukovat taky kvůli Matýskovi.Krásný pejsek a spokojený.Mějte se hezky Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, škoda, že nemáte také svůj blog! :-(

      Vymazat
    2. Luci, je mi 65let a pořád váhám už asi šest let.Vždycky mě nějaký anonym odradí.Martina😇

      Vymazat
    3. Marti, na věku vůbec nezáleží! A nenech se odradit... blog je moc fajn, člověk se vypíše ze svých zážitků, může ukázat i ostatním co dělá, kde byl, co vytvořil... a je úžasné si články pročítat zpětně a vrátit se k nim třeba po roce. :-) A každý milý komentář od ostatních blogerek vždy moc potěší a je fajn nakouknout právě i k ostatním, co je u nich zase nového... A myslím, že zrovna Českého ráje nám máš co ukázat, já to tam miluji! :-)

      Vymazat
    4. Martino, anonym se dá na blogu zablokovat ;)))
      Jděte do toho. Kdysi jsem taky váhala a vůbec toho nelituji:))Eva

      Vymazat
  2. Houby mám taky ráda, mňam to musela být dobrota. A pejsek je NÁDHERNÝ, hned bychom s dcerou takového mazlíka braly :-) Krásné novomanželské dny :-) Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Jů, byli jste v krásném lese. Můj manžel se rád prodírá houštím a to nemám ráda. Jinak houby ráda sbírám i jím, ale vůbec mě nebaví jejich čištění. V lese jsme v poslední době nebyli, ale teď rostou houby všude. Včera jsme si přinesli z procházky kolem zahrádek klouzky a bylo jich tolik, že jsme si mohli udělat smaženici.

    OdpovědětVymazat
  4. Hodného manžela máš:))))
    Já je ráda hledám , ale nejím je.

    OdpovědětVymazat
  5. Jé to jsou dobroty.....já ráda obalené a omáčku......ale bohužel u nás je není sbírat kde.
    Hezký večer Marťula

    OdpovědětVymazat
  6. Z hub se už neraduji. Zásobu na zimu mám. Měli jsme je na všechny způsoby.
    Manžela to stále baví a baví :-)
    Hezký večer a hezké dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Já houby nejím, ale být teď na procházce v lese, určitě se po nich dívám :-)) Krásné dny Luci, D.

    OdpovědětVymazat
  8. Mám moc ráda sbírání hub, hodně jsme chodily jako děti s babičkou a tetou, pak v dospělosti jsem jezdila hodně s mamkou a když jsme měli chatičku, bylo do lesa asi tak 50 metrů. Když rostou hodně, tak mně popadne takový zvláštní amok, šla bych do lesa klidně třikrát na otočku a sbírala a sbírala. Houby i ráda čistím, suším a jím. Letos jsem ale nebyla, nemám s kým jet a sama se do lesa bojím. Zrovna včera jela na houby dcera,tak mi nějaké přiveze. Jinak to tady nikdo nejí, jen já. A když nerostou ty co sbírám, tak mne potěší i nějaká ta "prašivka", které fotím.
    A co se jídla týká, mám ráda smaženici, omáčku, obalené, do polévky, zablafuňky, fleky s houbama, karbanátky a já nevím co ještě.

    OdpovědětVymazat
  9. To je teda parádní "úlovek". Taky se chystáme o víkendu na houby, snad na nás nějaké zbydou :-D. Já je sice nemám moc ráda, ale zato je strašně ráda sbírám.
    Krásné podzimní dny, Renáta.

    OdpovědětVymazat
  10. To je úrodička. U nás houby zatím vůbec nerostliy, tak snad teď o podzimním volnu. Z hub mám ráda kde co, ale top je houbová omáčka a hlavně řízečky.

    OdpovědětVymazat
  11. U nás letos houby nerostou. Bylo moc sucho. Snad se to teď po podzimních deštích zlepší. Máme rádi houby- smažené řízky, kulajdu, houbovou bramboračku, smaženici i pod maso.
    Přeji ještě mnoho pěkných procházek s Matýskem v lese a hodně houbových úlovků. M.

    OdpovědětVymazat
  12. Lucko,
    díky moc za komentář!
    Závidím tuhle nadílku !
    Já houby miluji sbírat, ale i je ráda jím :-)
    Nejraději mám smažené, hlavně bedly, ale i smaženici, houbové rizoto, v polévkách, ...prostě na všechny různé způsoby!
    My v neděli také byli, ale u nás v lese to byla samá prašivka a jen pár pidi houbiček, sotva na jednu smaženici :-(
    Ale potkávám houbaře a koše mají plné :-o
    P.S. Kdepak je příspěvek ze svatby mladá paní ? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě chvilku vyčkej, Ilonko, jak na houby ( určitě u vás také za chvilku porostou), tak na fotky ze svatby. Paní fotografka teď fotky zpracovává, vybírá a upravuje, dodání fotek bohužel trvá 4 - 6 týdnů, ale my si rádi počkáme! :-) A pak se vám pochlubím! :-)

      Vymazat
  13. Ahoj Lucinko, moc zdravím Matýska, je to fešák. Úrodu hub vám mohu jenom tiše závidět, u nás žádné nerostou, jenom bedly jsem si donesla minulou sobotu a tak smažené byly dobré. Já mám ráda klasiku, smaženici, houbovou omáčku, prostě všechna jídla, kde se houby vyskytují. Lucinko, přeji ti krásný, barevný podzim. Iva

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkná nadílka! No nechtěla bych to čistit!
    Oblíbený pokrm? Tak vzhledem tomu, že houby nejím, tak mám ráda bramboračku s mixovanými houbami a mixovanou houbovou omáčku s knedlem. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaši návštěvu. :)