17. listopadu 2017

Horký salep se skořicí

Dneska je u nás nevlídné mlhavé počasí. Chvilku jsme venku s Matym aportovali, ale když jsme přišli domů, byli jsme rádi, že jsme zase v teple. No a takový sychravý podzimní den přímo vybízí k tomu uvařit si nějaký horký nápoj, až už čaj, kávu, svařák.... nebo SALEP.


Salep je tradiční horký nápoj z Blízkého východu, který svou konzistencí připomíná řídkou krupicovou kaši. Připravuje se ze směsi velmi jemně namletého salepového kořene (vstavač mužský, též zvaný jako horská orchidej) a zázvoru, dochucené skořicí a slazené vanilkovým cukrem. V zimě se podává jako posilující nápoj.  

Já salep poprvé ochutnala v čajovně a byla jsem nadšená. A dneska jsem si ho připravila z instantní směsi, kterou lze zakoupit třeba v obchodech ze zdravou výživou, na internetu nebo přímo v čajovně.  Je to mňamina, nápoj krásně zahřeje a ta skořice navrch, ááách... :) Jen je to slaďárna jako blázen, takže doporučuji pít jen jednou za čas. :)

Znáte salep? Už jste ho ochutnali? Jak vám chutnal? :)

10 komentářů:

  1. Tak to čtu prvně- asi se poohlédnu a ochutnám-Díky za inspiraci.H.

    OdpovědětVymazat
  2. To zní úžasně! Také jsem tu měla pořádně pošmourno a zataženo, tak něco takového by určitě bodlo. Také jsem to vůbec neznala...

    OdpovědětVymazat
  3. To vůbec neznám, budu se muset po něm podívat. Díky za typ Luci

    OdpovědětVymazat
  4. Lucko, nápoj vypadá moc dobře, ale vůbec ho neznám. Pokud na něj někde narazím, určitě ochutnám. :o)
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za rozšířený gastronomických obzorů:)
    Neznám. Hezký vikend. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. O tomhle slyším poprvé, ale díky ti za tip. Já tahle sladká lepidla můžu! :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Znám podle jména, ale nikdy jsem neochutnala. Ani mne to neláká - je to nějak mimo mé chuťové preference. Já raději grog, svařák, punč nebo horkou čokoládu :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Neznám, ani maličko a to jsem si východ docela slušně najela.
    Já si moc ráda dám kafíčko a zahřeším něčím, ale díky věku musím být při zdi.

    OdpovědětVymazat
  9. Vůbec neznám, ráda bych ochutnala, abych si rozšířila chuťové vjemy, ale pokud je to hodně sladké, tak to by chutnalo velmi manželovi :o)). Musím se poptat. Díky za tip Lucko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  10. Salep, to slyším prvně a neznám, vypadá to dobře, taky bych ochutnala. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaši návštěvu. :)