2. května 2017

Poslední dubnový den

Čarodějnici jsme sice nepálili ( i já vyvázla živá a zdravá :) ), ale jak je už tento den zvykem, i my si udělali na zahradě ohýnek a upekli buřty. Buřtík nad ohněm je sice šíleně nezdravý, ale my ho milujem... :)

Matýsek se poslední dobou ohně bojí, a tak se raději schoval pod stolem a vše sledoval z povzdálí...

Večernímu opékání buřtů předcházel báječný výlet v Českém ráji. V neděli u nás bylo nádherně, svítilo sluníčko, vítr nefoukal... naším výletním cílem byla tentokrát vyhlídka Hlavatice a hrad Valdštejn.

Před cestou jsme se posilnili tentokrát sladkou snídaní - šlehačkovou bábovkou politou bílou čokoládou a kávička k tomu...... Vpravo Matýskův výraz po otázce: "Maty, pojedeme na výlet?" :)

.... a kávička č. 2 před výšlapem na Hlavatici. :) Má drahá polovička raději pivíčko, zde točili pivo České ráje - Rohozec. To sice nepatří k jeho nejoblíbenějším, prý je dost hořké, ale hold žíža je žíža.... :)

Cestou na vyhlídku procházíme duchovní Branou České ráje. V prostoru se nachází několik dřevěných soch, každá je vyřezaná z jiného stromu a má vyzařovat svou energii.

A už jsme tady - na skalní vyhlídce Hlavatice, ze které je krásný výhled na město Turnov a na celý Český ráj.

My pokračujeme ještě dál, k hradu Valdštejn. Cesta je pohodová, potkáváme poměrně dost turistů a cyklistů, všechny vylákalo ven krásné jarní počasí, kterého jsme se konečně dočkali! :)

Valdštejn jsme navštívili už v létě, proto prohlídku vnitřních prostor vynecháváme a kocháme se hradem pouze zvenčí. V občerstvení před hradem kupujeme nanuky Míša a zahajujeme zmrzlinovou sezónu 2017! :) :)

Nedělní den jsme zakončili u jablonecké přehrady, kde se každoročně koná lampionový průvod s ohňostrojem. Byla to parádní podívaná! :)
(foto ohňostroje vypůjčené z Facebooku)

A jak jste si čarodějnice užili vy? :)

1. Dobrý den ,tak ten vylet na Valdstejn me potesil .Skoda, ze jste nesli dolni cestou nasi vesnickou kolem potoka Libunky.Asi bych Vas poznala a Matyska taky. Byli jsme venku a nase bordo doga lehava pred barakem , aby videla na cestu . Mejte se krasne a pohlazeni pro Matyska. Martina

2. Luci, buřtík bych si taky dala :-) Mám ho ráda hezky konečky do černa, vím že je nezdravý, ale co, však to není každý den :-) Bábovka vypadá krásně, mňam. Matýsek se mi líbí, má krásný pohled :-) Pěkný výlet jste si udělali, ty sochy jsou super, vidím že jste se s nimi pobavili a Tvoje drahá polovička obzvlášť :-D :-D :-D

3. Lucko, to je nádhera. Krásné místo, krásné fotky, krásný zážitek. Moc vám to oběma sluší.
    Užívejte květnové dny. :O)

4. Buřtík je sice trochu méně zdravý, ale zase je moc dobrý ☺ My jsme opékali už v sobotu a bylo to mňam ☺☺☺

5. Páni, vy jste se měli :)))... Krásné foto.
    Přeji příjemné májové dny. Eva

6. Buřtík z ohýnku možná není tak úplně zdravý, ale vy jste si ho doplnili zeleninkou, tak jste to aspoň trochu zachránili. ;-) Matýsek je velký cestovatel a turista a také náramný fešák. Vždycky ho ukazuji manželovi a tak se nám oběma líbí, že je to žhavá rasa na našeho příštího parťáka. Máme dostat docela velký přeplatek za vyúčtování z bytu, tak uvidíme...

1. Jaruško, pokud borderce věnujete dostatek pohybu i psychického zaměstnání, je to ten nejlepší parťák jakého byste si mohli přát. :-)

7. Krásné fotky krásných míst a super počasíčko!! zdravím ♥ Iva

8. Tak to je krása :) Český ráj miluju, několikrát jsme tam trávili dovču.

9. Krásné fotky a ty buřty!!!!

10. Z fotek sálá úplný léto. Nezdravě opékáme jen na chalupě, tam to k tomu neodmyslitelně patří. :-)
    S těmi dřevěnými sochami jsem se teda pobavila. :-D A Matýsek s nanukem mě dostal. :-D

11. Krásný výletování!

Letos jsme porušili tradici a poprvé za několik let jsme na přehradu nešli. Byla dost zima a navíc jsem vstávala další den v půl čtvrté ráno do práce, takže jsem ohňostroj kategoricky odmítla :D.

12. Není nad pečeného - prvního buřta v roce :-). Moc vám to sluší :-))). Hezké jaro, Kája.

13. Lucinko, moc zdravím!!
    Buřtíka bych si dala- i když - jak píšeš- je nezdravý..:o))
    A měli jste báječný výlet a nádherné počasí!
    Hladím Matýska a přeji krásný večer Jarka

jooo- ty šaty s kotvičkami jsou parádní...

14. Pěkná reportáž z pohodově prožitých dní. Přeju pěkné počasí na ještě mnoho takových výletů. M.

15. Luci, moc krásný fotky, kouká z nich pohoda, láska a slintám ....ten špekáček je sexy...

1. Simčo, sexy spekackem jsi me fakt pobavila :-D :-)

16. Ani burřtík Matýska nevylákal z podstolu?
    Na Hlavatici jsme nebyli, ale na Valdštejnu kdysi ano, ještě se synem, když byl prcek. Na podzim, poslední den sezóny, kdy tam nebyla ani noha :-). Ráda na ten výlet vzpomínám, i když už je to dávno

17. Krásné pohodové fotky. Buřtík i bábovku bych si dala. Matýsek vypadá celice sympaticky. :-)

Děkuji za Vaši návštěvu. :)